Näytetään tekstit, joissa on tunniste video. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste video. Näytä kaikki tekstit

2012/03/19

tunisialainen virkkaus


Nyt ei kyllä ole mun oma työ tuossa yllä, vaan äidin vielä keskeneräiset lapaset, joita hieman jatkan. Mulla on taas se aika vuodesta että lapasiin, pipoihin, villasukkiin ja kaulahuiveihin liittyvät jutut pakkaa jännästi jäämään kesken. Syytän siitä ihanaa lisääntynyttä valoa ja hiljalleen sulavia lumia.

Tunisialainen virkkaus (jotkut puhuu myös ees taas -virkkauksesta tai koukkuamisesta) tulee vastaan nyt joka paikassa. Eikä ihme, se on hauska tekniikka, helppo ja nopea. Perusidea näkyy tuosta videolta yltä, tarkempia ohjeita löytyy esimerkiksi Hääräämön sivuilta, täältä, sekä Kauhavan kangasaitan sivuilta virkkausohjeista (esim. koukutut kintaat ja myssy -ohje). Tähän puuhaan tarvitaan siis kaksipäinen Tunisialainen virkkuukoukku ja no, lankaa. Lapasia en varmaan enää nyt aloita, kun nuo edellisetkin on edelleen kesken, mutta voisinpa soveltaa johonkin muuhun.

Niin ja taas on tipahdellut tasaisesti uusia lukijoita, tervetuloa! 

-hanne

2012/02/20

pienen pieni sydän


Jatkoa vielä tuohon edellisen postauksen häälahjaohjeisiin, eli vielä tuon pienen 3D sydänorigamin taitteluohje. Kuvina taitteluohje löytyy täältä.

Sydämen koko riippuu luonnollisesti paperin koosta, alla olevassa videossa käytin vähän isompaa suikaletta, ehkä noin 2cm leveää ja noin 12cm pitkää paperisuikaletta, häälahjan sydämet taas taittelin noin 1,5cm levestä ja 9-10cm pitkästä paperisuikaleesta. Ja huom. nimen omaan paperista! Pahvi tekee tuosta liian jäykän, eikä loppuvaiheen litistäminen onnistu.



Sitten vielä ihan virallisetkin kiitokset Kotona luovuuden linnassa, Alpakkaa bambupuikoilla ja Entäs jos kuitenkin -blogeille, joilta eilen tein on saanut samaisen Liebster -haasteen jossa tulee nimetä muutama, alle 200 lukijaa omaavaa blogia. Lisäksi eilen tein voi paukutella henkseleitään Pancakes -blogin antaman One Lovely Blog Award:n myötä :) KIITOS!

Mä oon aavistuksen (siis ihan käsittämättömänhirvittävän) huono näissä "jatka/anna eteenpäin" -jutuissa ja lisähaasteita tuo se, että selailtuani nopeasti mun lemppariblogeja läpi, huomasin, että monet ovat jo aikaisemmin saaneet toisen tai molemmat näistä haasteista. Jäänkin miettimään jälkimmäistä haastetta/tunnustusta ja tuon ensimmäisen haasteen voisin ainakin näin alkuun antaa eteenpäin kahdelle, ihastuttavalle blogille, joiden matkassa olen nyt jonkin aikaa roikkunut. Täydennän listaani mahdollisesti myöhemmin.

Eli haluaisin haastaa alla olevat ihanat blogit nimeämään omassa blogissaan 4-5 kivaa blogia, joissa on alle 200 lukijaa:

Handmade with love, josta löytyy laaja skaala osaamista myös hieman epätyypillisemmästäkin päästä, mainittakoon erityisesti puutyöt

Kiertoidea, jossa on nimensa mukaisesti ideoita ja inspistä kaikenlaiseen recyckle ja upcyckle puuhailuun

-hanne

2012/02/17

"lahjaksi toivomme rahaa"


...eikä siinä mitään. Niin mäkin aina toivon jos vaan suinkin voin jotain lahjaksi toivoa. Ja onhan se helppo toive antajallekin, mutta niiiiiiin tylsä. Viimeiset pari kertaa me ollaan annettu tuo kahiseva lahja edes aavistuksen tuunattuna. Kummityttö sai ylioppilaslahjansa lennokeiksi taiteltuna, ja ystäväpariskunta sai häälahjansa viiden euron seteleinä, sydänorigameiksi taiteltuina, koristepallossa. Tavoitteena oli tukkia tuo pallo niin täyteen kaikkea mahdollista, että sitä olisi mahdoton avata ilman että helmiä ja sydämiä saa noukkia lopun päivää lattioilta. Pitäähän sitä nyt vähän lahjansa eteen tehdä töitä? Muutakin kuin mennä naimisiin?

Mä en oo oikein kortti-ihmisiä ja hääpari oli aavistuksen persoonallisemmasta päästä, joten kortti ratkaistiinkin tässä tapauksessa simppelisti kahdella dymo-nauhalla, johon toiseen naputeltiin onnittelut ja hääparin nimet, ja toiseen "toivoo Hanne ja Jokke". Dymo-nauhat sullottiin nauhojen sun muiden sekaan. Pikaiset kuvat lahjasta otettiin noin 20 minuuttia ennen vihkimisen alkua. Koska se on ärsyttävää jos tulee kiire.


Rahan taittelin dollari-sydän-origami -ohjetta soveltamalla eurolle sopivaksi, ja pienten 3D sydänorigamien kuvitettu ohje löytyi täältä. Tämän postauksen myötä eilen tein tekee valloituksen myös youtubeen, sillä halusin laittaa kummankin taitteluohjeen tänne, mutta vaiheiden näyttäminen kuvina olisi ollut aavistuksen työlästä.

Viiden euron sydänorigamin taitteluohje:

 


Tuon minisydänorigamin ohjeen postaan kun Joksu saa revittyä nauhalta mun yskimiset ja "eiku eiku":t pois....

-hanne

2012/01/01

2012


"Pro Infirmis conducts an experiment: there are only a few people who don`t have empathy with disabled people. Nevertheless, the passenger seat in the public bus next to Fabian often stays empty. Handicapped people are a regular part of our society.
So, get closer."

(lähde: Jung von Matt/Limmat, Pro Infirmis, Youtube)

Läheisyyden täyteistä uutta vuotta 2012 kaikelle kansalle!

-hanne/jokke