Nyt ei kyllä ole mun oma työ tuossa yllä, vaan äidin vielä keskeneräiset lapaset, joita hieman jatkan. Mulla on taas se aika vuodesta että lapasiin, pipoihin, villasukkiin ja kaulahuiveihin liittyvät jutut pakkaa jännästi jäämään kesken. Syytän siitä ihanaa lisääntynyttä valoa ja hiljalleen sulavia lumia.
Tunisialainen virkkaus (jotkut puhuu myös ees taas -virkkauksesta tai koukkuamisesta) tulee vastaan nyt joka paikassa. Eikä ihme, se on hauska tekniikka, helppo ja nopea. Perusidea näkyy tuosta videolta yltä, tarkempia ohjeita löytyy esimerkiksi Hääräämön sivuilta, täältä, sekä Kauhavan kangasaitan sivuilta virkkausohjeista (esim. koukutut kintaat ja myssy -ohje). Tähän puuhaan tarvitaan siis kaksipäinen Tunisialainen virkkuukoukku ja no, lankaa. Lapasia en varmaan enää nyt aloita, kun nuo edellisetkin on edelleen kesken, mutta voisinpa soveltaa johonkin muuhun.
Niin ja taas on tipahdellut tasaisesti uusia lukijoita, tervetuloa!
-hanne




